Wycieczka do Pragi

W dniach 14-16.05.2010 odbyła się wycieczka autokarowa Wrocław-Praga-Częstochowa zorganizowana przez Zarząd Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju i Promocji Wsi Borzychy.

W piątkowy poranek, 14 maja wyruszyliśmy autokarem z 50-osobową grupą uczestników z miejscowości: Borzychy, Wólka Paplińska, Zuzułka, Tończa, Majdan, Starawieś oraz Warszawa.

W godzinach popołudniowych zatrzymaliśmy się we Wrocławiu, gdzie po krótkim odpoczynku przewodnik oprowadził nas po Muzeum Narodowym z przepiękną galerią malarstwa, rzeźby, eksponatów z okresu wczesnego istnienia miasta. Następnie ruszyliśmy na pieszą trasę po wrocławskiej starówce. Po zwiedzeniu słynnych katedr, kościołów, mostów i innych obiektów historycznych Wrocławia (wraz z ruchomą szopką), w strugach deszczu wróciliśmy do autokaru, aby chwilę później rozpocząć zwiedzanie Panoramy Racławickiej. Tu widoki zapierały dech w piersiach, byliśmy pełni podziwu dla kunsztu pracy artystycznej ówczesnych malarzy, którzy tak żywo odzwierciedlili bitwę kościuszkowców pod Racławicami. Pożegnaliśmy piękny Wrocław i udaliśmy się do Kudowy Zdroju gdzie czekała nas nocleg.

stowarzyszenie_wycieczka1

Rankiem po śniadaniu spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pojechał z nami do Pragi i oprowadził po mieście. Po dotarciu do stolicy Czech, udaliśmy się na spacer, aby podziwiać piękną panoramę Pragi. Następnie przeszliśmy przez park królewski i przybyliśmy do praskiej katedry budowanej przez kilka wieków i czarującej przepychem wystroju wnętrz dawnych stylów architektonicznych.

W dalszej kolejności przeszliśmy na Starówkę, gdzie zwiedzaliśmy zabytkowe obiekty i wreszcie mieliśmy chwilę wolnego na zakupy i odpoczynek w pięknej scenerii. Pełni podziwu dla znajomości historii Pragi naszego przewodnika, wróciliśmy do Kudowy na posiłek i nocleg.

stowarzyszenie_wycieczka2

W niedzielny poranek, zaopatrzeni w leczniczą wodę pitną z Kudowy, w strugach deszczu udaliśmy się do Częstochowy. Uczestniczyliśmy we Mszy Świętej i po krótkim posiłku wróciliśmy do domów. Trochę zmęczeni i zmoczeni, lecz pełni wrażeń, w godzinach wieczornych dotarliśmy do swoich rodzin.

Myślę, że wycieczka pozwoliła uczestnikom poznać historię wielkich i pięknych miast. Wszystkim uczestnikom za dyscyplinę i wyrozumiałość serdecznie dziękuję.